První školské certifikované pracoviště bazální stimulace v kraji je ve Velké Bíteši
Zveřejněno 15. 12. 2017 8:51
Koncept bazální stimulace se s úspěchem využívá ve školství, zdravotnictví, sociálních službách. Základní škola Velká Bíteš, Tišnovská 116, příspěvková organizace úspěšně prošla supervizí a získala ocenění „Certifikované pracoviště Bazální stimulace“. Stala se tak prvním certifikovaným školským pracoviště v Kraji Vysočina.
Základní škola speciální ve Velké Bíteši ve čtvrtek 7. 12. 2017 prošla jednou z forem profesionálního pracovního poradenství - supervizí v konceptu bazální stimulace.
Cílem supervize je podpora a motivace pedagogických pracovníků proškolených Institutem bazální stimulace v konceptu bazální stimulace. Pedagogům byla poskytnuta sebereflexe v oblasti správné implementace konceptu do školského prostředí.
Supervizorem byla PhDr. Karolína Maloň Friedlová, ředitelka Institutu bazální stimulace, propagátorka tohoto konceptu a první jeho certifikovaná lektorka v ČR, která udělila škole status certifikovaného pracoviště.
Koncept bazální stimulace se ve škole promítá do každodenních činností a je nedílnou součástí vzdělávání a podpory vývoje dětí s těžkým handicapem. "Chtěli jsme mít jistotu, že pracujeme s konceptem v souladu se zásadami, které si pedagogové a asistenti pedagoga osvojovali v základním kurzu i v nástavbovém inovačním kurzu. Supervize nám dala zpětnou vazbu o speciálních metodách a formách práce, které žákům poskytujeme. Udělení certifikátu vnímáme jako výjimečnou událost a zároveň jako docílení určitého stupně kvality organizace. Je to vlastně i hodnocení dokladující vysoký standard realizace tohoto konceptu ve školním prostředí. Věřím, že v dalším období vzroste počet školských certifikovaných pracovišť v našem kraji,“ říká ředitelka školy Blanka Gaizurová.
Seznamte se s bazální stimulací
Bazální stimulace je koncept podporující vnímání, komunikaci a pohybové schopnosti člověka. Má vypracované rehabilitační techniky pro stimulaci vnímání tělesného schématu (somatickou), vnímání polohy těla (vestibulární), vibrační, hmatovou (taktilně haptickou), chuťovou, zrakovou (optickou), sluchovou (auditivní) a čichovou (olfaktorickou) stimulaci.
Bazální stimulace u dětí se změnami tělesného či duševního stavu, výrazně podporuje kvalitu jejich života. Techniky konceptu vyžadují neustálý trénink a musí být správně provedeny, abychom dosáhli terapeutického cíle. Proto je mohou aplikovat jen absolventi certifikovaných kurzů Bazální stimulace.
ZŠ speciální Velká Bíteš