Všichni řidiči na dálnici D1 už jezdí po pravé části mostu Vysočina
Zveřejněno 9. 10. 2019 9:02
Od neděle 6. října 2019 došlo k přestavbě dopravního omezení na dálnici D1 v modernizovaném úseku 19. Nyní již řidiči projíždí po zrekonstruované pravé části mostu Vysočina v režimu 2+2. Veškeré práce na mostě skončí 30. listopadu, kdy by mělo dojít k přerušení stavebních prací a zimní odstávce. „Stihnout se tak ještě musí modernizace levého jízdního pásu před mostem, čili rozšíření a realizace nové vozovky a vybavení úseku novými svodidly. To samé pak čeká ještě pravý jízdní pás za mostem. Hotové by taky měly být i oba nadjezdy (201 a 205) a nové odpočívadlo u čerpací stanice MOL," uvedl Metrostav. Oprava levé části mostu Vysočina začne na jaře 2020. „Podle zadání by to mělo být 13. března 2020, ale pokud nám to počasí dovolí, začneme samozřejmě dříve," dodává ředitel výstavby Jiří Salava.
V termínu od 6. do 16. října dojde k maximálně pěti úplným uzavírkám dálnice D1. Vždy se bude jednat nanejvýš o 15 minut v časovém rozmezí mezi 22 hodinou večerní a 6 hodinou ranní za asistence Policie ČR. Důvodem uzavírky bude převoz finišeru (pozn. red.: stroj na pokládku zpevněných ploch jako je asfalt nebo beton).
Radary vás změří v obou směrech
Radary úsekového měření rychlosti zhruba v pětikilometrovém úseku dálnice, ve kterém probíhá modernizace, již kontrolují řidiče v obou směrech. „Hlavním důvodem měření rychlosti v opravovaných úsecích je snaha o zvýšení bezpečnosti. Není to akce na výběr peněz," dodává Jan Studecký, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic. Řidiče jedoucí ve směru na Prahu radary hlídají od 2. září, zatímco v opačném směru na Brno měření začalo teprve 23. září.
V modernizovaném úseku dálnice nesmí automobily překročit maximální povolenou 80kilometrovou rychlost. Podle údajů Besipu se díky radarům snížila míra překračování rychlosti ze třiceti na dvacet procent.
Red.