Samospráva Velkého Meziříčí očima občanů
Zveřejněno 8. 2. 2018 13:06
Vážení spoluobčané, ve spolupráci s Městským úřadem Velké Meziříčí jsme vytvořili dotazníkové šetření se zásadními otázkami, které se týkají našeho města - komunikace, informovanosti a občanské participace.
Účelem výzkumu bylo zlepšit angažovanost města, zanalyzovat spokojenost týkající se městských aktivit a věnovat se novým podnětům, které z výzkumu vyplynou - a to od chodu úřadu až po komunikaci města s námi, občany. Cílem však bylo také prostřednictvím dotazníkového šetření poukázat na pořádané akce a možnosti, které občané mají, pokud chtějí něco zásadního změnit či vyjádřit se. Výsledky byly prezentovány také zastupitelům města Velkého Meziříčí dne 25. 1. 2018.
Distribuce probíhala dvěma způsoby, a to elektronickou a papírovou formou. O dotazníku informoval web města a vyšel v červencovém měsíčníku Velkomeziříčsko. Do výzkumu se zapojila také místní příspěvková organizace Sociální služby Velké Meziříčí, díky níž se tak podařilo rovnoměrně pokrýt všechny věkové kategorie. Šetření se zúčastnilo 219 respondentů, tedy zhruba 1,9 % obyvatel.
Dotazníkové šetření sloužilo jako podklad pro analytickou část diplomové práce na Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze.
Přeji příjemné dny a hezké počtení
Eva Čonková
Celá diplomová práce
zaverecna_prace_27.pdf
Prezentace pro zastupitele:
Samospráva_Velkého_Meziříčí_očima_občanů.ppt
Vybrané důležité výsledky:
Zajímáte se rádi a pravidelně o veřejné dění – aktivity města a akce, které jsou zde pořádány?
Jak se o veřejném dění dozvídáte a kde si zjišťujete informace?
Nejvyužívanějším zdrojem informací v našem městě je podle odpovědí respondentů Velkomeziříčsko.
V něm si informace zjišťuje 41 % respondentů. Přičemž měsíčník je s 19 % dominantním tištěným médiem, web (včetně městského) pak obsáhne 13 % a sociální sítě spolu s e-mailovým týdeníkem Velkomeziříčsko 9 % respondentů.
Vyhovuje Vám měsíčník, který město vydává a který dostáváte do schránky každý měsíc zdarma?
Velkomeziříčsko máte rádi.
Většina, tedy 56 % respondentů je s ním spokojeno. Naopak by chtělo zpět tištěný týdeník za peníze 12 % odpovídajících. Dalších 11 % by také chtělo tištěný týdeník, ovšem zdarma.
Jak často navštěvujete web města (velkemezirici.cz)?
Pokud web nenavštěvujete často (méně než jednou měsíčně), čím je to způsobeno?
Jste spokojeni s akcemi, které město pořádá?
Promluvili byste rádi do řešení problémů, které se týkají samosprávy města?
Pokud jste v předchozí otázce odpověděli NE, z jakého důvodu?
Možnosti, jak promluvit do samosprávy města Velkého Meziříčí v letech 2016–2017.
Myslíte si, že by samospráva měla více komunikovat s občany města a řešit dané problémy či nápady společně?
Provoz úřadu
Úředníci na MěÚ dokáží pomoci, případně poradit, na koho se obrátit. Lidé jsou spokojení s dostupností úřadu. Jsou také přesvědčeni o tom, že úředníci jsou příjemní a mají reprezentativní vystupování.
Zajímáte se rádi a pravidelně o veřejné dění – aktivity města a akce, které jsou zde pořádány?
Jak se o veřejném dění dozvídáte a kde si zjišťujete informace?
Nejvyužívanějším zdrojem informací v našem městě je podle odpovědí respondentů Velkomeziříčsko.
V něm si informace zjišťuje 41 % respondentů. Přičemž měsíčník je s 19 % dominantním tištěným médiem, web (včetně městského) pak obsáhne 13 % a sociální sítě spolu s e-mailovým týdeníkem Velkomeziříčsko 9 % respondentů.
Vyhovuje Vám měsíčník, který město vydává a který dostáváte do schránky každý měsíc zdarma?
Velkomeziříčsko máte rádi.
Většina, tedy 56 % respondentů je s ním spokojeno. Naopak by chtělo zpět tištěný týdeník za peníze 12 % odpovídajících. Dalších 11 % by také chtělo tištěný týdeník, ovšem zdarma.
Jak často navštěvujete web města (velkemezirici.cz)?
Pokud web nenavštěvujete často (méně než jednou měsíčně), čím je to způsobeno?
Jste spokojeni s akcemi, které město pořádá?
Promluvili byste rádi do řešení problémů, které se týkají samosprávy města?
Pokud jste v předchozí otázce odpověděli NE, z jakého důvodu?
Možnosti, jak promluvit do samosprávy města Velkého Meziříčí v letech 2016–2017.
Myslíte si, že by samospráva měla více komunikovat s občany města a řešit dané problémy či nápady společně?
Provoz úřadu
Úředníci na MěÚ dokáží pomoci, případně poradit, na koho se obrátit. Lidé jsou spokojení s dostupností úřadu. Jsou také přesvědčeni o tom, že úředníci jsou příjemní a mají reprezentativní vystupování.