BESIP podpořil snahu Velkého Meziříčí o řešení dopravních problémů
Zveřejněno 1. 5. 2017 10:09
Křižovatka na obchvatu u Oslavice, nepřehledné vyjíždění od polikliniky a příprava dalších kruhových objezdů. To byla hlavní témata minisnídaně s BESIPem, kterou uspořádal starosta Radovan Necid.
Snídaně s BESIPem je tradiční akce, která se koná ve všech krajích a každý rok upozorňuje krajské a obecní samosprávy na dopravní nebezpečí. Starosta Necid ji ve Velkém Meziříčí pořádá pravidelně, tentokrát s nástupem nové krajské koordinátorky organizace Veroniky Vošické Buráňové. Kromě starosty, místostarosty Josefa Komínka a koordinátorky Vošické se sešli také zástupci DI PČR Žďár nad Sázavou včetně dopravního inženýra Milana Prokopa, dále zástupce HZS Kraje Vysočina a velitel Jiřího Doležal, vedoucí městské policie Petr Dvořák a vedoucí radničních odborů dopravy a výstavby Jiří Pospíchal a Antonín Kozina.
Starosta představil strategický dokument Bílá kniha dopravy Velkého Meziříčí a přiblížil jeho smysl. Uvedl, že kniha mapuje největší dopravní problémy ve městě a prezentuje i způsoby, jak tyto problémy řešit. Zároveň vypočítal, které úkoly z této knihy byly v minulých letech splněny. "Bílá kniha dopravy letos projde aktualizací, kdy vyřešené problémy z knihy vyřazujeme a naopak několik nových přibude," řekl Necid.
Jedním z nejrizikovějších míst ve Velkém Meziříčí je dnes křižovatka u Oslavice na obchvatu města. "Jednou z případných variant řešení by mohla být i okružní křižovatka, ale zatím se tento projekt nestal prioritním pro Kraji Vysočina. Aktuálně je tedy v řešení alternativa dopravního značení, rychlostních radarů a balisetů. Největší vliv na dopravní nehody v této lokalitě má lidský faktor, vysoká rychlost a nepozornost řidičů," řekla koordinároka BESIPu Veronika Vošická.
Problematická je také křižovatka Poříčí-Vrchovecká (výjezd z polikliniky). Zde řidičům ve výhledu brání vysoké betonové zábradlí mostu. To však zároveň tvoří nosnou konstrukci, takže nejde snížit. Starosta proto už několik let usiluje o to, aby kraj (který je vlastníkem mostu i silnice) přijal nějaké opatření. "Aktuálně se zdá, že bychom s novým radním pro dopravu mohli najít alespoň vůli k tomu, aby se zde konečně něco stalo," informoval starosta.
Účastníci snídaně debatovali také o připravovaných kruhových objezdech u Billy a na světelné křižovatce u vjezdu na náměstí. "Oba kruhové objezdy jsou takový můj sen. Velmi by zrychlily a zjednodušily dopravu na průtahu městem," řekl Radovan Necid.
"U nákupního domu BILLA by z hlediska kapacity mohla v budoucnu vzniknout okružní křižovatka o průměru 25 metrů. Kruhový objezd na Vrchovecké by mohl vzniknout propojením dvou kruhových křižovatek, které by působily moderním vzhledem," řekla koordinátorka Vošická.
Podle ní jsou setkání BESIPu a vedením měst důležité i proto, že se zde pojmenují klíčové dopravní události i potíže v regionu. "Doufáme, že se Velké Meziříčí stane iniciátorem podobného trendu a k setkávání odborníků začne docházet i na jiných místech našeho kraje," uzavřela Veronika Vošická.
Petros Martakidis