Velké Meziříčí se představilo na veletrhu v Praze
Zveřejněno 11. 3. 2020 7:38
Město Velké Meziříčí opět nechybělo na 29. ročníku mezinárodních veletrhů cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World & Region World v Praze. Ty probíhaly ve dnech 13. až 16. února nově v moderních prostorách letňanského výstaviště PVA EXPO PRAHA, kam se přestěhovaly z historického holešovického Výstaviště.
I letos zde pořadatelé představili tradiční hosty z Egypta, Tuniska, Švýcarska či Slovinska. Z těch exotičtějších zemí zde návštěvníci nalezli stánky Indonésie, Číny, Dominikánské republiky i karibského souostroví Turks a Caicos. Přestože se na festivalu prezentovalo kolem čtyř desítek zahraničních zemí, zahanbit se nenechaly ani české regiony. Velké Meziříčí se o společný stánek, pod hlavičkou Kraje Vysočina, dělilo s partnery z Bystřice nad Perštejnem.
„V sobotu i v neděli byl zájem o prezentace zajímavých míst Kraje Vysočina veliký. Pro návštěvníky jsme si připravili propagační materiály, mapy, dárkové předměty a brožury," uvedla Květa Hladíková z velkomeziříčského Turistického informačního centra (TIC). „Cílem účasti na veletrhu je přilákat turisty do našeho města. Zveme zájemce například na kulturní akce, jako je Evropský festival filosofie, Kulturní léto, charitativní koncert Muzikanti dětem, historické slavnosti a jiné, které v letošním roce proběhnou," doplnila Lenka Pešková z TIC Velké Meziříčí.
Na veletrhu se také představila krajská destinační agentura Vysočina Tourism, která zde odprezentovala letošní hlavní cíl cestovního ruchu v kraji, jímž je sklářství. K vidění byly živé ukázky sklářské výroby i expozice skleněných výrobků od studentů akademie ve Světlé nad Sázavou. Díky výsledkům ankety Kraj mého srdce 2019 se Vysočina stala pro návštěvníky, turisty a cestující čtvrtým nejoblíbenějším krajem České republiky. „Turistická nabídka ostatních krajů ČR je velmi silná. Celkové čtvrté místo pro Vysočinu tak značí její nadprůměrnou oblíbenost u návštěvníků. Každopádně ho považuji za výborný výsledek," dodal ředitel Vysočina Tourism, Tomáš Čihák.
M. Hudková