Kampaň Vysočina Tourism láká Čechy k dovolené na Vysočině
Zveřejněno 21. 5. 2020 8:25
Cestovní ruch nejen na Vysočině v současné době potřebuje podporu víc než kdy jindy. Hned s počátkem koronavirové krize organizace Vysočina Tourism rozjela kampaň Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině, kterou cílí na domácí turisty. Nabízí jim atraktivní místa a pobyty, podporuje ubytovací a stravovací zařízení i provozovatele turistických cílů.
„Podle analýzy, kterou jsme si nechali zpracovat, a dalších zdrojů se návštěvnost a spotřeba v cestovním ruchu na Vysočině v době koronavirové krize propadly o asi 80 procent oproti roku 2019. Reagujeme na to intenzivní kampaní v médiích online i tištěných novinách, časopisech, magazínech, v rádiu, na sociálních sítích, kterou zveme turisty k návštěvě Vysočiny. Dáváme jim tipy na kratší výlety i dlouhodobé pobyty, nabízíme jim různé druhy ubytování a aktivit," říká ředitel krajské příspěvkové organizace Vysočina Tourism Tomáš Čihák.
V době zahájení restriktivních opatření Vysočina Tourism nabízela zájemcům aktivity a výlety krátkodobé, z hlediska koronavirové nákazy bezpečné a samozřejmě takové, které byly v souladu s vládními opatřeními. Šlo tedy zejména o pobyty v přírodě, návštěvy naučných a jezdeckých stezek, zřícenin a rozhleden, výlety po pěších stezkách a cyklostezkách. S rozvolňováním restriktivních opatření začala přidávat další atraktivní cíle a s vyhlídkou na letní sezonu i pobídky k dlouhodobým pobytům a trávení dovolené na Vysočině. „Chceme a snažíme se prostřednictvím marketingových aktivit v první řadě pomoci podnikatelům v cestovním ruchu, zejména provozovatelům ubytovacích a stravovacích zařízení a turistických atraktivit, kteří prožívají nelehké období," dodává Čihák.
V propagaci Vysočina Tourism nepomíjí ani plánované akce, které navzdory všem omezením nakonec proběhnou, byť třeba v pozměněné formě. Jde o akce Vysočiny sklářské, jako je třeba Zámecký sklářský den ve Světlé nad Sázavou – 13. června. Děti rozhodně nepřijdou o hru Vysočinou za skleněnkou, která odstartuje 1. června. Proběhne i Pivovarská stezka. Tyto turistické produkty Vysočina Tourism jsou zaměřeny na propagaci skláren, sklářských míst a provozovatelů pivovarů.
Kampaň s názvem Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině podpoří velká výstava v největším krajském nákupním středisku, v jihlavském City Parku, kterou Vysočina Tourism připravuje na celou letní sezonu. Formou velkých bannerů s atraktivními fotografiemi představí krásy Vysočiny a nejzajímavější turistické cíle všech regionů kraje.
„Mimoto spolupracujeme s agenturou CzechTourism, která celostátní kampaní Světové Česko cílí na oživení domácího cestovního ruchu. Vyzýváme i samotné podnikatele v cestovním ruchu k tomu, aby nám dali své tipy a podněty, jak ještě více a co nejlépe pomoci," uzavírá Čihák.
Martina Strnadová, Vysočina Tourism