Velké Meziříčí chce spolu s dalšími zlepšit dopravu v kraji, tedy i dostavbu obchvatu
Zveřejněno 14. 1. 2016 11:19
Města i firmy v regionu Vysočiny chtějí zlepšit dopravu a přístup k dálnici. Potvrdily to Memorandem o spolupráci při řešení dopravní obslužnosti a využití dopravní infrastruktury po silnici II/360.
V Třebíči na radnici se ve středu 13. ledna sešli zástupci čtyř měst, včetně Velkého Meziříčí, dvanácti obcí a osmi sdružení a společností k podpisu memoranda, a tím k prosazování společného zájmu a cíle. Tím je dostavba severojižní propojení Kraje Vysočina od hraničního přechodu Česko – Rakousko až k dálnici D 1 po silnici II/360. „Tato spolupráce má za účel vyvinout dostatečný tlak na vlastníka komunikace, Kraj Vysočina, aby s potřebnými úpravami počítal a bral je vážně. Aby se komunikace dostala do konkrétních plánů kraje. Tím dostaneme my, zástupci obcí, měst a zaměstnavatelů v regionu jasný signál, že můžeme začít plánovat, řešit vlastnické vztahy," uvedl místostarosta Třebíče Pavel Pacal, který je iniciátorem memoranda.
„Pro Velkomeziříčské je v této souvislosti důležité dokončení čtvrté části obchvatu Velkého Meziříčí od Třebíče k exitu D 1 VM východ, který odstraní dopravu mířící z Třebíče na dálnici a naopak. To by přineslo řidičům komfort, rychlejší dojezd do Třebíče a ulevilo dopravě v centru Velkého Meziříčí," řekl k tomu starosta Radovan Necid. Město se nyní jistým způsobem vypořádalo s tranzitní kamionovou dopravou a čtvrtá část obchvatu by z města dostala i ta nákladní vozidla, která se nyní ve směru na Třebíč šplhají do kopce ulicí K Novému nádraží. „Rekonstrukce silnice II/360 od hranic až po Velké Meziříčí je stavbou ve veřejném zájmu. Je potřeba jednat, dokud je možnost čerpat na stavbu peníze z IROPu," zdůraznil Necid a připomněl, že akce je zahrnuta i v zásadách územního rozvoje Kraje Vysočina.
Území s komfortním a bezpečným dopravním propojením od rakouských hranic až k dálnici D 1 bude atraktivnější pro nové investory i zaměstnavatele. „Nechceme, aby podpis memoranda byl jenom kusem papíru. Naším a také veřejným zájmem je, aby si kraj uvědomil vážnost a důležitost, kterou pro nás všechny zkvalitnění této komunikace znamená a zařadil to mezi svoje priority," připomněl Pacal.
Martina Strnadová
Memorandum podepsali starostové následujících měst a obcí a zástupci společností:
Města Třebíč, Moravské Budějovice, Velké Meziříčí, Jaroměřice nad Rokytnou, obce Výčapy, Petrůvky, Střítež, Trnava, Rudíkov, Hodov, Vlčatín, Oslavička, Oslavice, Blatnice, Bohušice, Lukov, Okresní hospodářská komora Třebíč, Energetické Třebíčsko, EKOREGION 5, společnosti ČEZ, a. s., Mann + Hummel (CZ), s.r.o., Mann + Hummel Service, s.r.o, Huhtamaki Česká republika, a.s., Fraenkische CZ, s.r.o.
Zúčastnění navrhují v memorandu, aby se návrh rekonstrukce silnice II/360 skládal zejména z těchto částí:
1) II/360 obchvat Jaroměřice nad Rokytnou
2) II/360 Štěpánovice – Výčapy
3) II/360 Výčapy – Slavice
4) II/360 úprava křižovatky na Petrůvky
5) II/360 Slavice – Střítež
6) II/360 Střítež – Třebíč
7) II/360 obchvat Třebíč, Pocoucov
8) II/360 Pocoucov – Trnava
9) II/360 Trnava – Rudíkov
10) II/360 Rudíkov (vč. rozšíření obchvatu a úpravy křižovatky místní účelové komunikace u hřbitova se silnicí II/360) – Oslavička
11) II/360 obchvat Velké Meziříčí – východ
12) Moravské Budějovice, úprava ulice Jaroměřická
13) Obchvat Moravských Budějovic s dalším napojením na město Jemnice
Zdroj: Město Třebíč
Jaké je stanovisko náměstka hejtmana Kraje Vysočina Libora Joukla k podpisu memoranda k silnici II/360 si můžete přečíst zde.