Návrh revitalizace Bezděkova: Lidi zajímá zejména parkování
Zveřejněno 13. 9. 2024 9:39
S finálním návrhem revitalizace sídliště Bezděkov se veřejnost seznámila v sále hasičské zbrojnice ve čtvrtek 12. září. Zájem byl zejména o řešení parkovacích míst.
„Máme před sebou hotový návrh revitalizace Bezděkova od společnosti City Upgrade. Neznamená to, že revitalizaci provedeme naráz. Budeme ji realizovat postupně, po etapách,“ řekl úvodem starosta Alexandros Kaminaras. „Součástí našeho návrhu je etapizace včetně finančních nákladů jednotlivých etap,“ potvrdil architekt Vratislav Ansorge, který poté návrh představil.
Ve finálním návrhu revitalizace Bezděkova jsou zapracované připomínky obyvatel sídliště, které vzešly od dubnových kulatých stolů a také z rozhovorů s řediteli škol či knihovny. „Chci vyzdvihnout participaci, která byla v případě Velkého Meziříčí nadstandardní,“ řekl Vratislav Ansorge.
Úkolem společnosti City Upgrade bylo řešit veřejné prostranství sídliště, tedy veškerý prostor, kam se lidé dostanou. V prvé řadě šlo o dopravu a parkování, cesty pro pěší a jejich bezbariérovost, zásahové plochy pro záchranné složky, zeleň a městský mobiliář a konečně i o místa pro trávení volného času. Požadavek na zásahové plochy pro záchranné složky vysvětlil přítomný velitel velkomeziříčských profesionálních hasičů Jiří Doležal: „U domů, které mají víc než čtyři patra, potřebujeme zpevněné plochy, abychom mohli při zásahu bezpečně vysunout žebřík nebo plošinu do pátého patra a výš a pomoci tak obyvatelům v případě potřeby.“ vysvětlil.
Ve výsledném návrhu tak má svou zásahovou plochu každý z šesti osmipodlažních panelových domů vedle gymnázia. Největším oříškem bylo parkování. „Podařilo se nám navýšit počet parkovacích míst celkem o 94, a to za předpokladu zjednosměrnění Bezděkova,“ informoval občany architekt. „Snížíte průjezdnost sídliště,“ zamýšlel se jeden z občanů. „Proč do toho počítáte i parkování v Čechově ulici, která je mimo řešené území? Obyvatelé ulice pak nebudou mít kde parkovat a děti ze školy na Sokolovské přece nepotřebují chodit zadním vchodem,“ přidávali se jiní, kterým se zdálo řešení parkování v sídlišti nedostatečné. „Bohužel, tady jsme na limitu. Domácnosti dnes mají dvě až tři auta. Řešením by byl třeba parkovací dům. Jeho výstavba je však nákladná a města pak parkovací místa v něm lidem pronajímají,“ podotkl architekt. Další dotazy lidí pak směřovaly třeba na novou výsadbu a její následnou údržbu.
Martina Strnadová
Návrh si můžete podrobně prostudovat na webu velkemezirici.cityupgrade.cz