Koncert má několik rozměrů, říká Radovan Hajný za organizátory akce Muzikanti dětem
Zveřejněno 9. 8. 2022 9:19
Po dvou letech se v Meziříčí opět uskutečnil charitativní koncert Muzikanti dětem. Jeho organizátorům se podařilo vybrat úctyhodných 204 607 korun ve prospěch Asociace rodičů a přátel zdravotně postižených dětí v České republice, která má svůj klub i v našem městě. O organizaci akce i vizích do budoucna jsme si povídali s jedním z organizátorů, Radovanem Hajným.
Letos se uskutečnil již 14. ročník akce Muzikanti dětem. Jak jej hodnotíte?
Po těch dvou letech, kdy jsme festival museli odložit, ho hodnotíme velmi kladně. Jsme nadšeni z částky, která se nám podařila dát dohromady, jak od sponzorů, tak i od návštěvníků samotného koncertu, kteří přispěli do kasiček. Úžasná částka přes 200 000 korun, vůbec jsme s ní nepočítali, je to skvělé. Celkově vyšlo i počasí, za což jsme byli velmi rádi a jsme rádi i za to, že když jsme před třemi lety začali chystat 14. ročník, tak vesměs všechny ty kapely, se kterými jsme byli domluveni na spolupráci, se na to těšily a vydržely s námi. Také setkání s asociací po koncertě bylo velmi pozitivní, lidé v ní byli spokojení. Máme zpětnou vazbu i od návštěvníků akce, kterým se kupříkladu velmi líbily dvě nové kapely, a to Ukulele Troublemakers a Bombarďák. Na to konto jsme se se zmíněnými interprety domluvili, že přijedou i příští rok.
Jaké plány máte pro nadcházející 15. ročník?
O dalším ročníku už přemýšlíme a intenzivněji jej začneme připravovat od září. Budeme rádi, když se nám podaří sehnat větší obnos peněz pro potřebné, a chceme, aby přišlo ještě více lidí, to je určitě náš cíl. Proto bych všechny rád vyzval ke sledování našich facebookových a webových stránek, kde se budou postupně dozvídat další věci.
Co všechno obnáší organizace akce?
Ta příprava s sebou nese úplně všechno. Oslovit partnery, sponzory, vybrat kapely i cílový subjekt a domluvit se s ním. Představuje to vše od zajištění zvukařů, pódia, světel. Vytipovaná organizace si poté zajišťuje vybírání financí do kasiček. Jinak v našem organizačním týmu je nás stálých 5 členů a máme rozdělené, co má kdo na starosti. Pak máme ještě další tým lidí, kteří nám pomáhají v průběhu koncertu, za který jsme velmi vděční. Dále se zapojují i naši kamarádi, kteří se starají o zabezpečení akce. Díky tomu, že akce je tradiční, si získává čím dál větší důvěru mezi veřejností i našimi kamarády. Vše děláme ve svém volném čase a bez nároků na odměnu a veškeré získané peníze mínus náklady předáváme dál potřebným.
Prý máte nového maskota Fandu.
Maskot Fanda, tak toho jsme vymysleli při schůzi před třemi lety, kdy jsme dávali dohromady letošní čtrnáctý ročník. Chtěli jsme koncert oživit a někdo z nás řekl, že nemáme žádného maskota. Tak jsem oslovil kolegyni Alici Trojanovou s nabídkou, jestli by nám nevytvořila nějaké návrhy. Grafický návrh tedy padl od ní. Je to Fanda Muzikantů dětem, přináší štěstí (jelikož podpořil dobrou věc) a možná do budoucna nebude úplně sám a bude mít Fanynku.
Chtěli byste někomu věnovat poděkování?
Určitě svým kamarádům z týmu, samozřejmě všem partnerům a sponzorům a městu Velké Meziříčí za podporu z grantu kultury. Našim stálým partnerům jsme vděčni za jejich věrnost, ale vážíme si i nových partnerů, kteří podpořili tuto akci. Díky všem zmíněným jsme mohli předat krásný obnos peněz těm, kteří neměli takové štěstí jako my, že jsme zdraví.
Jakým způsobem vybíráte organizace pro koncert?
Když jsme začínali, tak jsme znali akorát Dětské středisko Březejc. O ostatních organizacích jsme v podstatě neměli moc povědomí nebo jsme je vůbec neznali. Rozhodli jsme se, že chceme výtěžky poukazovat pro organizace ve Velkém Meziříčí a nejbližším okolí, aby sloužily místním. Kdysi se nám ze žďárské Charity ozvala paní Lenka Judová (dnes Šustrová), která nás navedla na spoustu uskupení a dále i naši kamarádi pomohli s vytipováním organizací. Postupně jsme je tedy objevovali a zjistili jsme, že jich je hodně. Všechny jsme je navštívili, abychom věděli, jak fungují a na co se zaměřují. Působilo to na mě velmi emotivně. Člověk si uvědomí, jaké má štěstí, že je zdravý. Měli bychom si ovšem z těch lidí vzít tu pozitivitu. Jsou nabití energií a šťastní za každou maličkost, což my neděláme. Jsme nároční na sebe i na okolí, a to je zbytečné. Z toho bychom si měli vzít příklad všichni.
Ten koncert samotný má několik rozměrů. Nejenom že pomůžeme potřebným, ale je to kulturní záležitost pro celé město a zároveň představíme ty organizace, které tady pomáhají. A zpětná vazba, kterou od lidí dostáváme, nás stále pohání kupředu.
Generální partner:
Město Velké Meziříčí
CERATIZIT Group ČR
NKT
Hlavní partner:
MusicData, s. r. o.
XTline, s. r. o.
Partner:
Bohuslav Ludvík – Prolog
KWS OSIVA, s. r. o.
Vezeko, s. r. o.
Falco computer, s. r. o.
Elektromontáže Pacal
Content, s. r. o.
Eurowagon, s. r. o.
DŮM ZDRAVÍ spol., s. r. o.
NEKO KLIMA, s. r. o.
ESLINE, s. r. o.
AR KAMNÁŘSTVÍ, s. r. o.
PBS Velká Bíteš, a. s.
Výtahy, s. r. o.
Švihálek & Dvořák
Sponzor:
MATRIGO, s. r. o.
M.S.QUATRO, s. r. o.
Vinařství Pavlovín
ALPA, a. s.
Horácké Autodružstvo VM
Zlatnictví a stříbrnictví od Brány
Mediální partner:
Rádio BEAT
AND DESIGN
NovinyVM
Velkomeziříčsko
„ZON" spol., s. r. o.
SKI KLUB Velké Meziříčí, s. r. o.
Restaurant Nový Svit
Bidfood
JUPITER club, s. r. o.
Jack's American Pub
Aleš Šafránek
Jiří Chalupa – HAPPY COLOURS
VM Rekostav, s. r. o.
Dárky do soutěže:
XTline, s. r. o.
Zuzka & Kuba
Zlatnictví od Brány
SkiKlub VM
Restaurace Jupiter
Restaurace Passage
Cyklosport Boruvka
Papírnictví Rousová
Hračky Rousová – Bambule
Oděvy Iva Dvořáková
Knihkupectví Pod Věží
Krámek u Marušky
Pavlovín
Děkuji za rozhovor.
Lucie Málková