Školáci ze ZŠ a MŠ Lhotky se učili, jak recyklovat
Zveřejněno 23. 10. 2017 10:52
Základní škola a mateřská škola Velké Meziříčí, Lhotky 42, se tento týden jako jedna ze tří škol v Kraji Vysočina zapojila do nového výukového programu Recyklace očima mladého vědce. Ten podporuje vzdělávání dětí v oblasti třídění a recyklace baterií a elektroodpadu a zdůrazňuje vliv člověka na přírodu.
S finanční podporou SFŽP ČR jej vytvořila a zajišťuje společnost Recyklohraní. S Mladým vědcem je výuka vedena badatelsky a z části také v přírodě. Součástí jsou hravé pokusy. Žáci ze školy v Lhotkách si při nich vyzkoušeli například jak funguje čistírna odpadních vod, nebo jak se likviduje ropná havárie. V rámci 10. ročníku programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět je Recyklace očima mladého vědce odměnou pro nejaktivnější školy v každém kraji. Vedle Lhotek zamíří v Kraji Vysočina ještě do ZŠ Švermova ze Žďáru nad Sázavou a do Základní školy Pacov.
Během jednodenního výukového programu si žáci užili badatelsky orientovanou výuku, zábavné pokusy, pozorovali přírodu v terénu i v učebně, osvěžili si mezipředmětové vazby. „Rádi se zapojujeme do programů, které Recyklohraní organizuje, protože rozvíjí vztah dětí k životnímu prostředí formou tematických her, praktických činností, kvízů a menších projektů. A to na děti funguje mnohem lépe než běžná teorie,“ říká Eva Součková ze Základní školy a mateřské školy ve Lhotkách.
Po celé České republice se v průběhu podzimu uskutečňují desítky výukových programů Mladý vědec. Výukový program Recyklace očima mladého vědce se věnuje tematickým okruhům: recyklace a vodní svět, recyklace a půda, recyklace a vzduch. Je koncipovaný jako jednodenní či vícedenní, vhodný pro projektové dny, školy v přírodě, adaptační kurzy (náplň volnočasové části dne). Naplňuje průřezové téma předmětu Environmentální výchova. Tři čtvrtiny nákladů programu Recyklace očima mladého vědce jsou financovány z dotace Státního fondu životního prostředí ČR. Zbývající náklady mají školy možnost uhradit body ze svého konta v Recyklohraní. „Vážíme si aktivních pedagogů, kteří své žáky vedou dlouhodobě k citlivosti a péči o životní prostředí. Díky nim vyrůstá nová generace, pro kterou bude třídění a recyklace samozřejmostí a přirozenou součástí životního stylu. A právě tyto pedagogy chceme prostřednictvím nového programu Mladý vědec ve výuce podpořit,“ dodává Hana Ansorgová z Recyklohraní.
Hana Ansorgová